Honza Smékal
Menu
  • Detailingové služby
  • Automotive photography
  • Blog
  • Ceník
  • Kontakt

LEŠTĚNÍ A KOREKCE LAKU

CO JE LEŠTĚNÍ LAKU?

Ve zkratce jde o proces mechanického opracování poškozené vrstvy laku. Používáme k tomu rotační a excentrické leštičky mnoha rozměrů, leštící pasty s různými typy a velikostmi abraziv, a v neposlední řadě leštící kotouče z různých materiálů a tvrdostí. Jestli vás napadá, že se vezme nejabrazivnější pasta, s nejtvrdším kotoučem, a tím se to všechno zleští, zklamu vás. Tak přímočaré to není.

Může to fungovat na tvrdém laku, ale pravděpodobnější je, že odeberete víc laku než by bylo nutné a v podstatě ho zničíte. Musíte myslet do budoucna. Dokázat odhadnout, kdy už dochází ke klesající návratnosti vaši práce a najít rovnováhu – každý odleštěný mikron navíc sice může odstranit víc vad laku, ale taky může způsobit jeho předčasné selhání. Leštění měkkého laku přináší další úskalí. Jste sice schopni vcelku rychle odstranit většinu hlubších poškození, ale na dolešťování si můžete vylámat zuby. Někdy i nejjemnější pasty a kotouče po sobě zanechávají stopy a nejsou dost jemné k dosažení perfektního výsledku. Ve všech případech se jedná o velice individuální službu, kdy předem nejde říct její přesná časová náročnost ani cena. 

Vyleštěný lak je pak vhodné chránit použitím některé z ochran laku, ať už vosky, sealanty či keramickými povlaky, a náležitě se o něj starat, aby vám dělal pořád radost. 

BALÍČKY LEŠTĚNÍ

Lehké jednostupňové strojní leštění laku 

Jak už název napovídá, jedná se o službu, která se zaměřuje na mírná a jemná poškození, převážně u nových aut. Tato jednodušší poškození vznikají při přepravě z výroby k dealerovi či při předprodejní přípravě, jednostupňovým leštěním se tyto nedokonalosti odstraní, zvýší se čirost laku, který získá skutečnou hloubku a lesk. U více poškozených laků jde jednostupňové leštění také provést, nicméně neodstraní hlubší poškození. Bude zde hodně záležet na tvrdosti laku, kdy na měkčích lacích (většinou asijské značky) odstraní 50-70% poškození, a na tvrdších lacích (evropské značky) pak 30-50%. Většinou se pohybujeme do 10 hodin čistého času leštění, ale nemusí to být pravidlem. 

Korekční vícestupňové strojní leštění laku

Korekční leštění se zaměřuje na odstraňování většiny škrábanců, sluníček či zmatnění u starších aut. Opět hodně záleží na tvrdosti laku, ale dá se říct, že se zbavíme všech poškození z 80-95%. Proces se zahajuje leštěním se silnou abrazivní pastou a tvrdým kotoučem, po kterém následuje leštění jemnou pastou a měkkým kotoučem. Může se stát, že jemnějších leštících kroků může být zapotřebí více a nejde utilizovat tento postup. Tím se dostáváme i k vyšší časové náročnosti, kdy se pohybujeme kolem 15 až 25 hodin čistého času leštění.

Cena

Tím, že se jedná o velice individuální služby, kdy žádné auto není stejně poškozené, je nemožné tyto služby férově paušalizovat. Osvědčilo se mi účtování od hodiny práce, kdy si za leštění účtuji 1200 Kč. 

Další služby

Ochrana laku PPF Ochrana laku PPF
Nano keramické povlaky Nano keramické povlaky
Ruční mytí Ruční mytí
Detailingové školení Detailingové školení
Okenní a wrappové fólie Okenní a wrappové fólie
Nahoru
Facebook Instagram JuicyFolio
Nepokradeš! All articles and images © 2018 Jan Smékal